Art of the Senses
Art of the Senses is a creative and scientific workshop experimenting in new forms of expression. Created and curated by Gaia Morrione for Nuovi Paesaggi Urbani, it develops and produces customized sensory projects.
Art of the Senses promotes new ways of communicating through little-known artistic and commercial concepts used in the world of culture and marketing.
The projects avail themselves of the work of artists, writers, musicians, craftspeople, perfumers, neuroscientists, chemists, engineers, chefs, DJs and flower designers in the pursuit of rediscovering the pleasures of magical and unique experiences.
Art of the Senses offers public and private companies the opportunity to engage the vanguard of an unconventional language destined to generate importance in the future and remain indelible in memory.
These are some of the forms of our sensory projects:
Performances
Installations
Exhibitions
Concerts
Olfactory itineraries
Set designs
Corporate Storytelling
Archives
Publishing
Merchandise
Training
Conferences
Shop windows
Pop-up stores
Olfactory spaces
Art of the senses presta un’attenzione particolare all’olfatto, il più sottovalutato tra i sensi eppure uno dei più potenti.
Nell’arte, nello spettacolo, nella comunicazione è il meno utilizzato. E ciò si spiega facilmente: la meraviglia della suggestione olfattiva avviene in silenzio, lontano dai riflettori, con discrezione, dentro di noi. Ciò moltiplica la sua forza primordiale. L’olfatto è la nostra memoria inconscia, influisce in modo determinante sulle nostre relazioni. Per esempio, l’improvviso palesarsi dell’odore di un campo di grano può evocare improvvisamente e involontariamente luoghi, persone, momenti tristi e felici, gioie e dolori, entusiasmi e paure con una forza e un’immediatezza senza pari.